חכי"ם נחשפים: זה ששירת, העתונאי, אבי הילדים, המשורר והמליונר

יעקב אשר מיהדות התורה היה רק טוראי שלב ב אך הוא היה ידוע כאחד המתמידים הגדולים בישיבת גרודנה אתם יודעים מי עוד ביהדות התורה היה טוראי שלב ב? אכן, בדיוק כמו שניחשתם,מאיר פרוש שלא הסכים לגלות באתר באיזה ישיבה הוא למד
מנדי אושר No Comments on חכי"ם נחשפים: זה ששירת, העתונאי, אבי הילדים, המשורר והמליונר

מי אלו חברי הכנסת ביהדות התורה ששירתו כטוראים בצה"ל • למי בכנסת יש רק ארבע עשרה ילדים • במה התואר הראשון של בנימין נתניהו • מי מכר את החברה שלו בסכום של מאה מליון דולר • ואיזו שרה יכולה לסדר לכם את ארון החשמל בבית • כל זאת ועוד באתר החדש של הכנסת

ח"כים חרדים • אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יעקב אשר מיהדות התורה היה רק טוראי שלב ב אך הוא היה ידוע כאחד המתמידים הגדולים בישיבת גרודנה אתם יודעים מי עוד ביהדות התורה היה טוראי שלב ב? אכן, בדיוק כמו שניחשתם,מאיר פרוש שלא הסכים לגלות באתר באיזה ישיבה הוא למד
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הכנסת אדלשטיין הודיע כי מהיום לכל חבר כנסת יש דף אישי באתר הכנסת, בדף זה יש מידע מלא על הפעילות הפרלמנטרית של כול חבר כנסת כאשר לדבריו: "הפעילות הפרלמנטרית היא 'כרטיס הביקור' המקצועי של הח"כים כאשר ערך 'השקיפות' מקבל בכנסת משמעות עמוקה ואמתית"

ואכן בדקנו וראינו שהכנסת העלתה היום לאוויר, 120 תתי אתרים כאלה, לכול אחד מחברי הכנסת. האתרים החדשים של הח"כים מחליפים את דפי חברי הכנסת שהיו עד כה באתר וכללו מידע חלקי בלבד וחסרו מידע רב על פעילותו הפרלמנטרית של כול חבר כנסת. באתר האישי של חבר/ת הכנסת ניתן למצוא את הצעות החוק הפרטיות שהגיש חבר הכנסת (מהכנסת הראשונה ואילך), ההצבעות במליאה ושאילתות שהוגשו, לדברי מפעילי האתר, בתת האתר האישי יופיעו גם ארבעת הנאומים האחרונים של חבר הכנסת במליאה בקישור ל"פרוטוקול המסונכן" הכולל וידאו  וטקסט וניתן גם להיכנס לנאומים קודמים. בתת האתר החדש  קיימים סדרה של שיפורים טכנולוגיים המתאפשרים בזכות זרימה שוטפת ואוטומטית של המידע הפרלמנטרי על פעילותו של כול חבר כנסת ממערכות המחשוב של הכנסת, מערכת הסנהדרין ועוד אפשרויות.

בעמוד הפתיחה של האתר מופיעים קורות חיים טקסטואליים של חבר הכנסת כפי שנמסרו ואושרו על ידי הח"כ (בסגנון ערך ב'ויקיפדיה'), כמו גם גלריית תמונות של חבר הכנסת ומיקומו במליאה. בלשוניות הנוספות ניתן יהיה להגיע לתפקידיו השונים של חבר הכנסת בכנסת וחברות בוועדות או בשדולות. כל הנתונים מוצגים גם לגבי כנסות קודמות שבהן כיהן. בנוסף מופיעים פרטים נוספים על חברותו של חבר הכנסת בממשלה במידה וכיהן כשר או סגן שר ומידע על פעילותו הציבורית והפרסומים שלו.

ובכן, הנה כמה נתונים פיקנטיים שמצאתי בדפים של חברי הכנסת:

הידעתם שלראש הממשלה בנימין נתניהו, יש תואר ראשון בארכיטקטורה? אגב הוא גם דובר אנגלית וצרפתית והוא כתב חמישה ספרים!
הידעתם שיש חבר כנסת בשם עבדללה אבו מערוף? אם תפגשו אותו חשוב שתדעו שהוא מהרשימה המשותפת מוצאו דרוזי ובמקצועו הוא רופא.

הידעתם שדוד אזולאי מש"ס נולד במקנס שבמרוקו? בצה"ל הוא שרת כחובש קרבי. לעומתו, דווקא יעקב אשר מיהדות התורה היה רק טוראי שלב ב בצה"ל אך הוא היה ידוע כאחד המתמידים הגדולים בישיבת גרודנה.

אתם יודעים מי עוד ביהדות התורה היה טוראי שלב ב? אכן, בדיוק כמו שניחשתם, מאיר פרוש שלא הסכים לגלות באתר באיזה ישיבה הוא למד.

נמשיך לעוד ח"כ ביהדות התורה שמחזיק בשיא הכנסת בתחום המשפחה ברוכת הילדים ה"ה חה"כ ישראל אייכלר לו ארבע עשרה ילדים כן ירבו כאשר חשוב לציין שהוא משמש בתפקיד נחשק של יו"ר קבוצת הידידות הפרלמנטרית בן ישראל להונגריה.

ואם אנחנו מדברים על תפקידים חשובים, כדאי שתדעו שגם חה"כ משה גפני היה שותף במשך הקדנציות השונות בוועדה מיוחדת, בועדה לבעיית העובדים הזרים, אך מה שיותר חשוב הוא שע"פ דברי אתר הכנסת הוא מפרסם מאמרים בעיתונים יתד נאמן והמודיע, עדכנו אותי כשתראו אני רץ לקרוא.

ומה עם יעקב ליצמן אתם שואלים, דבר מדהים שגליתי עליו הוא, שהוא נולד במחנה עקורים בגרמניה, להורים ניצולי שואה מפולין שהשתייכו לזרם הליטאי, ב-1950 משפחתו היגרה לארה"ב אך הוא בגיל 17 עלה לארץ הקודש במטרה ללמוד בישיבה.

חזרה לש"ס, כשאגב אריה מכלוף דרעי מופיע בקצרה באתר כנראה מהסיבה שהוא לא ח"כ, ולכן נדבר על יעקב מרגי שכתב את הספר "את שאהבה נפשי" על פרשיות השבוע וידוע כמשורר גדול.

ומי אלה שיצליחו להסתדר גם אחרי שיעזבו את הכנסת אתם שואלים, ובכן ראשונה היא אילת שקד שמחזיקה בתואר בהנדסת חשמל, והשני הוא ראש סיעתה נפתלי בנט שע"פ המצוין באתר, מכר בעבר שני חברות שהוא עמד בראשן, הראשונה במאה ארבעים וחמש מליון דולר והשנייה במאה מליון דולר בלבד.

אז אלו היו כמה פרטים מענינים כמוהם יש  עוד כמה עובדות חשובות יותר או פחות, שנמצאים בדפים האישיים של חברי הכנסת כאשר באירוע השקה לאתר בירכו ושבחו את האתר גם חברי הכנסת איתן כבל ודב חנין שהיו מעורבים בתהליך החשיבה יחד עם צוותי הכנסת המקצועיים.

וכפי שציינו בתחילה גם יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין בירך ואמר : "הפעילות הפרלמנטרית של כול חבר כנסת היא למעשה 'כרטיס הביקור' המקצועי של הח"כים ועליה גאוותם. העובדה שהפעילות הזו הפכה נגישה כעת, במלואה, היא חלון ראווה אמיתי למה שקורה בכנסת כול יום ולפעילות הענפה והמגוונת של חברי הכנסת. זוהי עוד קפיצת מדרגה בשקיפות הכנסת. לצד אפליקציית הכנסת ומהפכת השידורים הישירים שהשקנו לאחרונה גם כן בהצלחה רבה, אני שמח שערך השקיפות בכנסת מקבל ממשות עמוקה ואמתית בכול פעם מחדש".



0 תגובות